پرطرفدارترین تیمهای فوتبال جهان در شبکههای اجتماعی

تیمهای باشگاهی فوتبال در سرتاسر جهان سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند و میتوان گفت علاوه بر مسابقات ورزشی، رقابتهای شدیدی برای افزایش درآمد نیز دارند. این باشگاهها با افزایش درآمد، علاوه بر بخشهای ورزشی، فعالیتهای خود را در بخشهای دیگر مانند بازاریابی، تبلیغات و حتی حضور در شبکههای اجتماعی افزایش میدهند.
شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر، برای باشگاههای فوتبال به کانالی حساس برای ارتباط با طرفداران تبدیل شدهاند. حتی برخی از این باشگاهها برای ارتباط بهتر، حسابهای کاربری با زبانهای مختلف در این شبکهها ایجاد کردهاند. بهعنوان مثال، باشگاه فوتبال آ. اس رم، اکانت توییتر به زبان فارسی نیز دارد. علاوه بر ارتباط بهتر، رسانههای اجتماعی به منبع درآمد خوبی برای باشگاهها و بازیکنان فوتبال تبدیل شدهاند. در این میان برندها عموما به دنبال باشگاهها و بازیکنان با طرفداران بیشتر در شبکههای اجتماعی هستند.
البته هنوز تناقضهایی میان درآمد باشگاهها و تعداد طرفداران آنها در شبکههای اجتماعی وجود دارد. شرکت خدمات مالی Deloitte هر ساله لیستی از پردرآمدترین باشگاههای فوتبال جهان را تحت عنوان Money Leagueمنتشر میکند. در ادامهی این مطلب زومیت، به بررسی ۲۰ باشگاه فوتبال پرطرفدار در شبکههای اجتماعی پرداختهایم. البته در این لیست، تنها باشگاههای ثروتمند از لحاظ تعداد فالور رتبهبندی شدهاند. در این آمار، باشگاهها بهترتیب از کمطرفدار تا پرطرفدار مرتب شده و تعداد طرفداران و فالورها نیز مجموع فالورهای فیسبوک، اینستاگرام و بزرگترین حساب کاربری این باشگاهها در توییتر است.